Sabtu, 2 September 2017

Jangan main terjah aje.

..Firdaus Hashim
firdaushashim@hmetro.com.my
 
Kuala Lumpur: Pengendali Selangor Zainal Abidin Hassan mengingatkan barisan pemainnya supaya sentiasa berwaspada setiap terjahan keras ke atas pemain Pulau Pinang apabila kedua-dua pasukan bertemu di Stadium Majlis Perbandaran Selayang (MP Selayang), malam ini.

Jelas sekali mesej Zainal itu merujuk kepada pakar sepakan percuma skuad Harimau Kumbang Faiz Subri yang diakui ramai memiliki kemampuan untuk menghasilkan jaringan cantik menerusi situasi bola mati.

“Saya ingin ingatkan pemain supaya lebih berhati-hati ketika melakukan terjahan ke atas pemain Pulau Pinang terutama di depan kubu pasukan.

“Kita tahu keupayaan Faiz dalam memanfaatkan sepakan percuma itu. Jadi, saya harap pemain lebih berhati-hati,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Nama penyerang Pulau Pinang itu secara tiba-tiba ‘meletup’ apabila menjadi perhatian peminat bola sepak dunia selepas melakukan jaringan paling unik dalam aksi Liga Super bertemu Pahang di Stadium Bandaraya, Pulau Pinang pada 16 Februari lalu.

Faiz membuat sepakan dari jarak kira-kira 32 meter pada minit ke-62 yang secara tiba-tiba melencong laju menjunam untuk singgah ke penjuru atas kanan gawang sekali gus menewaskan penjaga gol Pahang Nasril Nourdin.

Malah, Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) juga menerusi surat bertarikh 22 Februari lalu mencadangkan kepada FIFA supayagol jaringan pemain berusia 29 tahun itu dicalonkan untuk Anugerah Puskas 2016 yang dijangka berlangsung Januari tahun depan.

Jelas Zainal, moral pemainnya kini berada pada tahap terbaik selain segala persiapan untuk menghadapi perlawanan kelapan liga itu berjalan lancar.

“Pemain semua cergas dan ini menunjukkan keadaan positif. Kita sudah sampai di pertengahan liga jadi mesti gunakan setiap peluang untuk meraih sebanyak mata.

“Lagipun kejayaan mereka mengikat Kedah 2-2 tempoh hari menunjukkan Pulau Pinang bukan calang-calang pasukan,” katanya.

Sumber-Artikel ini disiarkan pada : Rabu, 20 April 2016 @ 7:41 AM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan