Ahad, 27 November 2016

Liga Perdana Dua: Selangor terselamat

ARKIB : 24/03/1999
BEKAS juara Piala Malaysia, Selangor terselamat daripada diaibkan oleh TNB Kelantan apabila meraih kemenangan 5-4 menerusi tendangan penalti pada perlawanan bola sepak Liga Perdana Dua di Stadium Sultan Mohamaed ke-IV, Kota Bharu, semalam.

Kedua-dua pasukan sekadar mampu menghasilkan keputusan seri 1-1 dalam 90 minit permainan sehingga memaksa pemenang ditentukan menerusi sepakan penalti.

Begitupun, pasukan tuan rumah TNB Kelantan dikejutkan menerusi jaringan pendahuluan pada minit ke-36 oleh S. Sivaram dan kedudukan 1-0 itu kekal sehingga tamat babak pertama permainan.

Strategi mengasak pantas yang digunakan oleh TNB Kelantan bagaimanapun membuahkan hasil apabila berjaya menyamakan kedudukan selepas seminit babak kedua bermula.

Jaringan penyamaan Tuan Ismail Tuan Ibrahim di minit ke-46 cukup melegakan skuad tuan rumah yang terus memperkuhkan jentera pertahanan.

Kedudukan seri 1-1 itu kekal sehingga tamat permainan dan penentuan menerusi penalti akhirnya menjadi milik Selangor yang lima kali membolosi gawang TNB Kelantan, berbanding pasukan tuan rumah itu dengan hanya empat gol.

Gol penalti Selangor dijaringkan oleh Shamsul Amri Abu Bakar, K. Sanbagamaran, Zainal Abidin Hassan, Assroff Mohd. Hanafiah dan Kamarulzaman Majid.

Manakala empat gol TNB Kelantan pula disumbat masuk oleh Ruzlan Ismail, Saidi Mamat, Ahmad Faisal Othman dan Hamdi Ibrahim.

SUMBER-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=1999&dt=0324&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=sp_08.htm#ixzz4RCEgky2X © Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan